Grå Novemberdag.


Den här dagen kan jag beskriva med fyra ord. Grå, rensar, testar,och trött.

Grå som i grå Novemberdag. Det är högst otroligt att solen kommer att visa sig idag men när den väl gör det så kommer jag att uppskatta den desto mer. Tänk om alla dagar var soliga. Så tråkigt, enformigt.
För att förstärka den här grå dagen så har jag gjort bilderna för dagens inlägg i grått.


Dottern har ju lagt fram sitt önskemål att få byta rum till det minsta vi har. Toaletten är väl egentligen mindre men hon vill ha det minsta sovrummet och det är  för nuvarande det rum som vi använder som "gäst/kontors/förvaringsrum".

Sonen ska således flytta in i syrrans rum och vi ska flytta in "gäst/kontors/förvaringsrum" i sonens rum. Ungefär som hela havet stormar leken :)
Att nu detta ska ske innan jul och innan ens hallen är helt klar är så typiskt vår familj.Vi lever i ständig renoveringskaos.
Stor fördel med renovering är att alla saker måste flyttas ut och mitt motto är att bara det som måste vara kvar skall få flytta tillbaka. Så nu rensar jag i lådor, pärmar och skåp. Slänger en massa bråte som vi har sparat på.
Det tar mig emot att slänga böcker men jag tror nog att ingen kommer att sakna min gamla Svensk skolordlista nu när internet finns.


Som jag skrev så är inte hallen helt färdig. Vi håller på och klurar på hur vi ska använda platsen under trappen. Byråarna som står där skall byggas in så vi får maxad förvaring men skall platsen användas till något annat ?
Just idag testar jag om det skall bli en liten "vid -behov-arbetsplats". Det kan vara skönt att ha något ställe där man kan sätta sig med laptopen och betala räkningar, blogga eller slö surfa.
U sa att det kunde vara trevligt att visa bildspel här med tanke på att vi är så dåliga på att framkalla foton. Allt ligger på datorn och dessa tar man bara fram ibland. Ja, det kanske blir en  "vid -behov-arbetsplats".


Båtis är trött. Jag är otroligt trött. Extrema förhållande på jobbet gör att min kropp inte orkar med. Vare sig Psykiskt eller fysiskt.Så när jag har ledig dag som idag blir det att bara göra det som jag orkar. Läsa är kört för jag orkar inte behålla koncentrationen så där för ar det så skönt att bara rensa och slänga saker. Behöver inte tänka bara gör. När orken tar slut så lägger jag mig bredvid Båtis en stund och samlar ork. 

Livet är knasigt ibland men som jag sa innan så skulle det vara allt för tråkigt om solen sken alla dagar. Så tråkigt, enformigt... eller?

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Omväxling förnyar på både det ena och andra sättet. Skönt att få rensa ut lite. Hoppas att du får må bättre framöver. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Omväxling är lite som en nystart. Så klart att allt blir bättre. Tack för att du tittade in :)

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.