Födelsedag,Renovering och Skogspromenad




I Onsdags fyllde jag år . Jag hade en härlig dag. Kollegor och Omsorgstagare sjöng för mig och på kvällen blev det kaffe och tårta med mycket trevliga gäster :)

 Av min man fick jag ett nytt kamerhus ( Canon eos 60 D ) och idag är första gången som jag använder det. 
Känner mig lite ovan vid dess funktioner så det kommer att bli mycket "lekande" med den framöver för att jag ska lära känna den.






 Utanför vår ytter dörr så har jag gjort en liten höst plantering. Jag lät Cyklamen står kvar i sina krukor. Då har jag i alla fall chansen att flytta in dem på altanen om det blir lite för kallt för dem.


Så här ser det ut nu när man kommer in. En vägg har satts upp innanför dörren så man skulle slippa se alla ytterkläder. För att det inte skulle kännas mörkt och kompakt så kom en spegel upp med en lampa över.



Garderoben har lådor, korgar, fack, allt för att de nödvändiga kläder, saker ska ha sin plats. Hoppas att det ska funka. Än så länge känns det såå bra :)


Idag har jag ledig dag eftersom jag ska jobba i helgen. Som tur vad så är vädret underbart. 
 Perfekt dag för en skogspromenad. Det är alltid roligare med sällskap och jag har sådan tur att min vän behöver hundvakt idag :Hämtade  min  pälsige vän, packade ryggsäcken med dricka och tog kameran med mig


Svampar hittade vi..


 .. och en hundkoja..


Vi var varma och törstiga när vi kom hem. Slappade en stund i trädgården innan min vän skulle hem.






Tack min pälsige vän för en härlig dag. Vi ses snart igen :)

Ha det bäst!

Kommentarer