Före och efter


Jag tycker om att ha det städat i trädgården. När jag säger städat så menar jag inte att rabatterna ska vara ogräsfria, kantade (fast det skadar inte) och alldeles perfekta.
Nä det är inte det jag menar. Det är vår gräsmatta som jag pratar om. När den är oklippt så känns det "stökigt".

Före klippning

Vi har inte mycket gräsmatta kvar i trädgården men den vi har, vill jag ha klippt .

Efter klippning
Se där. Så mycket bättre ! Hm, ser nu att vår kära klippare klipper ojämt. Den lever verkligen på övertid så han får kämpa på säsongen ut sen blir det pensionering för honom..



Frågan är vad vi ska ersätta honom med? Vi har som sagt vad inte mycket gräsmatta kvar så en handjagare skulle egentligen räcka om vi inte hade haft
 gräsremsan utanför vår tomt som tillhör Kalmar kommun. De är inte här så ofta och klipper den. Ja,de har faktiskt klippt den 1 gång i år efter att jag ringde och tjatade på dem. De hade kört sönder den i vintras så de kände väl sig illa tvungna (gnäll,gnäll..förlåt).
 Pga gräsremsan så behöver vi något som klarar av gräset/mossan där ute. Vi skulle kunna skippa att klippa där ute men det kommer in så mycket ogräs därifrån till oss och så klipper grannen sin halva så det ser bara...knas ut.
Vad tror ni ? Bensin, el-driven?


Ha en fortsatt bäst Tisdag :)


Kommentarer