Semesterresa del 2

Vilken tur att man ännu har semester så man slipper jobba i denna värme! Jag tänker på er, arbetande människor var dag. Jag har ändå möjligheten att bara vara fast att jag önskar att jag orkade göra något i trädgården. Det blir när solen går ner som orken kommer men då kommer även de där f-ande myggen :(
Jag har inget minne av att jag har reagerat så mycket på myggbett förr men det gör jag i år. Svullnar upp och kliar. Ändå knaprar jag allergitabletter (gräsallergi). Tänk om jag inte hade ätit dem.
Myggen här bryr sig inte om diverse olika "anti-mygg-medel". De har väl blivit immuna...


När vi var i norra eller i mitten av Sverige blev vi överrösta av vackra intryck. För många år sedan som vi var där uppe så var vi på ett fik som låg så otroligt vackert. Jag sa att jag skulle gärna vilja åka dit igen. Så det gjorde vi :)

Det här fiket ligger högt uppe på ett berg i Avholm som ligger vid Dellen sjöarna. Mer precist ,vid Norrdellen.


Fiket/restaurangen var fortfarande kvar men det var tydligen till salu nu. Jag antar att folk har svårt att hitta hit vilket gör att det är svårt att få verksamheten att gå runt. 



 Det är så synd att folk inte hittar hit för utsikten är helt otrolig ! Jag skulle kunna sitta där på bänken hur länge som helst.








Åskan kom närmre så vi var tvungna att bege oss igen. Känns inte så bra att stå på ett högt berg när det åskar..

Sista dagen upp åkte vi in till Hudiksvall.






 En vacker stad med härliga träbyggnader. Nere vid sjöbodarna är det en speciell atmosfär.



En uterestaurang hade härliga, pastellfärgade möbler . Min älskade man såg direkt min blick som jag får när jag ser något som inspirerar mig. Han sa direkt; nej det blir ingen ommålning av möbler i sommar! ;)

Fick senare se i en trädgårdstidning att dessa "praliner" har lanserats av Guteform. De går alltså att köpa för de som vill :)

Det  blev en liten kvällspromenad med vovvarna när vi kom hem ifrån stadsbesöket och då passade jag på att ta kameran med.




Vissa motiv blir så mycket bättre i svart-vitt...



.. och andra inte.

Slutsatsen av vår resa är att det finns så mycket vackert att upptäcka i vårat avlånga land. Jag hoppas att jag får möjligheten att göra det.

Ha det bäst! 





Kommentarer

  1. Härliga semesterbilder du visar, visst finns det otroligt mycket vackert att se i vårt fina land! Igår kom vi hem igen efter en underbar vecka i Norra Hagby! Vi har också hunnit se mycket vackert under olika dagsutflykter, ner mot Blekinge, en dag på Öland och många cykelturer i omgivningarna runt Vassmolösa!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Åh, då har du varit i mina gamla trakter ! Växte upp straxt utanför Vassmolösa. Gick även i skola både i Arby och Hagby. Det är mysigt där. Perfekt att uppleva på cykel :)
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  3. Men vad roligt!!! Du skulle ha knackat på! Vi var iof inte hemma i början av veckan :/
    Ni verkar ha haft en mysig tur! Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.