Traditioner är till för att bevaras, i alla fall denna ;)


Hemkommen från en underbar helg på Lammet och Grisen med gamla och nya bekantskaper. Me like :)
Eftersom det var det 8:e året i rad som vi var där så har jag bloggat innan om detta underbara ställe. Se denna länk som tar er till förra årets besök.

Som vanligt så var jag uppe först med tuppen så jag tog med min kompis (kameran) ut på en promenad. Denna gång gick jag en för mig, ny väg. 
Många bilder blev det men om ni vill så är det bara att hänga på !






Jag gilla fortfarande att fotografera grindar så den här är bara den första av många, i detta inlägg :)










Helt plötsligen så hörde jag någon klinka på en gitarr. Så underbart att bara gå ut tidigt på morgonen och sätta sig å spela. Livskvalité kallar jag det för !
Bilden blev tyvärr lite suddig. Jag kände nästan som att jag trängde mig på så det blev ett sk snabbfoto (ta bilden utan att synas och försvinna snabbt från platsen).




En mycket lycklig födelsedagsvovve :)


Ett nytt smultronställe.










Vem kan inte älska kossor när man ser dessa två sötnosar ?


Blå Jungfrun i dis.


På vägen hem från Lammet och Grisen så stannade vi på strutsfarmen i Marsjö. Där åt vi Strutshamburgare med pommes. Smaskens!


Är ni i närheten så är det bara dumt om ni kör förbi för då missar ni den goda maten och möjligheten att träffa strutsarna som är på gården.

Visste ni att ett strutsägg motsvarar ca 24 st hönsägg? :)

Ha det bäst !

Kommentarer

  1. Ja det är något lockande med grindar... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det verkligen. Undrar varför? Är det för att den leder oss in i något..nytt, outforskat? Vad vet jag men fina är de :)
      / Sylvia

      Radera
  2. Härliga Ölandsbilder och tack för tips om ställen vi kan besöka under vår dag där!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Tack Margot! Hoppas att ni får möjlighet att besöka någol eller båda dessa ställen :)
    / Sylvia

    SvaraRadera
  4. HEJ! Det var riktigt fina Ölands bilder!!!Vi ska till bron imorgon vi med...utan barn, det blir första gången, usch! Ha det gott du med, Karla.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.