Växthus mys.

Äntligen så kan man fotografera i trädgården . Ja, det kunde jag innan också men nu blir det så mycket trevligare bilder när trädgårdslivet äntligen har tagit fart !


Vi har en rätt så blåsig dag idag. Så vad passar då bättre än att tillbringa dagen i växthuset? 


Så skönt att vara där ute och pyssla om växterna. Stressen som jag har efter en arbetsdag är puts borta !


Mina Perenner som jag skickade efter har tagit sig riktigt bra. Än så är det för tidigt att plantera ut dem så de får vara här inne ett litet tag till.


Det finns så många roliga, trevliga, "nödvändiga" redskap som man bara "måste "ha. Saxen som ni ser här ovan är en av mina favoriter. Perfekt för både det ena och de andra men det finns en sak som är ännu bättre(förutom en bra sekatör).
Prylen som jag pratar om använder jag extra mycket just nu när jag håller på med mina sådder. Jag trodde att jag hade slarvat bort den men så idag kom den fram! Vad det är för något? Svaret finns på Facebooksidan :) Klicka på länken som finns i högerspalten på bloggen.

Innan jag avslutar detta inlägg så ska jag berätta att jag har uppdaterat Växthussidan här på bloggen. Där finns fler bilder och så kan ni se hur det hela började. Det har verkligen hänt en hel del saker sen 2008.

Tack för titten :)

Kommentarer

  1. Härligt att ha ett växthus! Står på min önskelista. Ha en skön helg!
    Yvonne

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.