Härliga Lördag !


Började Lördags morgonen som sig bör med långfrukost. Sedan begav vi oss iväg till Sporsjö Plantskola.


Vår förhoppning var att vi skulle finna ett träd som ska ersätta Kornellen som vi har tagit bort. När vi kom fram så visade det sig att träd och perenner ännu inte har kommit. De kommer nästa vecka, fick vi veta. Lite besvikna så satte vi oss i bilen och då fick jag se krypbenved som var rosa-vit- strimmig. Ja, det blev så att två exemplar av denna sort fick följa med oss vidare :)

Nästa stopp blev Ängsbackens handelsträdgård. En riktig  liten oas, har de lyckats skapa här. Man kan finna diverse olika dekorationer och växter.


Orangeriet som de har där är magnefikt men inte för den vanliga villa tomten precis.

Vi kom inte tomhänta här ifrån heller. 


Jag tror att det är en Lyckoklöver. Rödsvarta blad med gula blommor. Ja, jag vet att jag har sagt tidigare att jag inte är glad i gula blommor men man har väl rätt att ändra sig ;)


En hängbambu blev det också.


Känns skönt att fylla på altanen sakta men säkert med nya blommor.
Vii hittade faktiskt  trädet med stort T på Ängsbacken. Vad det blev för något berättar jag i morgon...:)

Nu ska grillen fram , hoppas att det slutar regna. Det är så mycket trevligare att grilla när det är uppehåll. Ha en riktigt skön Lördag !




Kommentarer

  1. Plantskolor och Handelsträdgårdar är alltid trevliga utflyktsmål! Ser jättetrevligt ut hos Ängsbackens, det måste jag notera för framtida besök:) Fina blomster du fick med dig hem, första gången jag ser en lyckoklöver med gula blommor, har två olika sorter som jag lyckats övervintra några år! Vågar inte ställa ut krukorna än eftersom det är ganska kallt på nätterna så katten käkar upp klövern nu vartefter den gror:) Hängbambun ser riktigt fin ut!
    Ha en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.