Dagen efter..

Igår var det premiär för U och mig att få tillbringa en helkväll ute utan barn.Skönt att  barnen har blivit så stora att de klarar sig själva hemma.

U och jag gick inte ut själva utan vi hade ett par goda vänner med oss. Vi startade kvällen på Gröna stugan . Där åt jag världens godaste plankstek. Den bara smälte i munnen. Vitlöksbrödet som jag åt som förrätt var också helt underbara. Blev "tyvärr" så mätt att jag fick stå över efterrätten. Om jag tänker efter så har jag nog aldrig klarat en tre rätters ..
Har ni vägarna förbi Gröna stugan så bara m å s t e ni ta chansen att få uppleva en kulinarisk måltid!

Innan vi åkte hem så tog vi en sväng på pubarna i stan. Vi trodde inte att vi hade varit ute så länge men det är som man säger att tiden går så fort när man har det trevligt.Det gjorde den även denna kväll .Somnade sent , eller tidigt 
( en tolkningsfråga) men eftersom min pappa skulle komma förbi med högtryckstvätten så var det bara att stiga upp tidigt.Var tvungen att tömma växthuset innan för det skulle tvättas ordentligt för en gång skull.



Det tog tid men det känns så skönt, nu efteråt. Slängde även en massa bröte. Härligt :)


Mitt bidrag denna månad var Rönnsumaken. Ni är några stycken som har kommenterat mitt inlägg. jag blir så glad när ni kommenterar men jag hinner inte alltid svara men nu , EvaLinnea; du önskade se sommar/höstbilder på Rönnsumaken. Jag har letat runt på bloggen och hittade dessa.



Hittade tyvärr inga höstbilder. Få försöka komma ihåg att föreviga den till hösten. Jag tycket att Rönnsumaken ser lite exotisk ut med sina flikiga blad. Den är lite palm lik på något sätt. Eller vad tycker ni ?

Nu ska jag snart krypa till kojs. Som tur är så är jag ledig i morgon också så då  kan jag fortsätta med mitt piffande i växthuset :)

Tack för att ni tittade in ! 

Kommentarer

  1. 1000 tack för kommentaren inne hos mig och 1000 tack för att du letade fram fler bilder på din aprilfavorit. Den ser som sagt lite exotisk ut. Har också sparat adressen till Ängsbackens Handelsträdgård. Det blir kanske ett besök i sommar.
    Kram från EvaLinnea

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.