Upp stammat är kul !

Jag tycker om att "leka" i trädgården. Använda saker till något annat än det var tänkt till eller experimentera med växter. Den senaste tiden har jag fått dille på att stamma upp. Förra året så tog jag en avklippt Sälg gren och satte i en kruka. En Liguster gren hamnade i en annan kruka. Jag var osäker om de skulle ta sig men det gjorde de :)


Jag gick ut idag på morgonen för att titta till dem. Sälgen har fått en fin krona medan Ligustern ser lite tanig ut. Få ge den lite extra kärlek, tror jag.

Stamma upp kan man även göra med blommorna inomhus . Jag kunde inte låta bli att göra det med Pelargonerna som jag planterade om igår


Det gäller att man klipper med jämna mellanrum så att kronan får en bra form. Så det blir en del, trevligt  pyssel framöver.

Om ni vill ha chans att vinna fina Dahlia fröer så ska ni hälsa på hos Växthusliv som för övrigt är en mycket trevlig blogg.

Nu önskar jag att ni får en skön start på er vecka  :)

Ps Hälsa gärna på hos Helt enkelt hemma hos mig på Facebook. Länk finns till höger om bloggen. Där finns  bl a lite tips på intressanta sidor fulla med inspiration Ds

Kommentarer