Plättar i luften..


.. blev dagens inköp på Blomsterlandet idag. En  mycket trevlig växt som man också kan ha utomhus men då får man allt vänta ett tag till. Här snöar det fortfarande lite från och till, brr.
 På etiketten står det att den kan planteras ut i trädgården och att den kan överleva vintern. Är det någon som har testat detta? Hur gick det ?
Få se om jag vågar plantera ut den fram över men just nu får den stå på hyllan i hallen.

Inatt flyger Tranan runt och lämnar godis till alla barn. Jag har förstått att han/hon/hen inte är över hela landet och far men här har Tranan  redan hälsat på . Den lämnade en stor påse med godis. Barnen har ännu inte sett den så den är fortfarande orörd..nästan :)

När jag var liten så var det bara jag som inte hade fått besök av Tranan i min klass. Min mamma är från Stockholm och där fanns det tydligen ingen Trana. Likadant var det för min pappa som är ifrån Blekinge. Så att det är väldigt regionalt har jag förstått. Kommer han/hon/hen hem till er?

Ha en skön Söndagskväll med eller utan Trana :)

Kommentarer

  1. Plättar i luften har jag haft ute också under några somrar men inte en enda en har klarat vintern här, kanske det lyckas bättre hos dig! Första gången jag hör talas om Tranan:)
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.