Värsnäs

Underbar dag med strålande sol. Då kan man bara inte sitta inne. Kameran plockades med och så åkte vi till Värsnäs.
Det ligger verkligen inte långt ifrån oss. Hade det varit sommar så hade vi kunnat cykla dit  men idag var vi bekväma och tog bilen.


Det var många bilar där när vi kom fram. Kul att det är så många som använder sig av detta naturreservat. (jag lägger en länk här så att ni kan läsa mer om detta område).

Våra barn hade sådan tur att de fick gå här ute på naturdagis. De var utomhus nästan hela tiden. Ytterst sällan som de "fick" vara inne. Barnen kan fortfarande prata om den tiden , om sockerdricke trädet och dinosaurie trädet :)



De träden fick jag inte med  på bild idag men här ovan ser ni ett collage av några andra bilder som jag tog.
Som jag skrev innan så var vi inte ensamma där ute idag. Några var där och grillade med sina barn och några  var  ute på isen och åkte skridskor. De var duktiga, de åkte två och två och hade både dubbar och ispikar med sig.. Isen "sjöng" för oss när vi stod där på bryggan och tittade på dem när de gled fram på isen.




När vi skulle gå tillbaka till bilen hörde vi den här krabaten. Ni ser den knappt på bilden men det är en Hackspett. Jag måste ta och investera i ett större objektiv....


Avslutar detta inlägg med en bild på min otroliga kämpe! Trodde knappt mina ögon när jag fick se att hon hade klarat sig trots all snö som hon fick på sig ! Jag håller nu alla tummar och tår för att vi ska slippa mer snö.

Tack för titten!

Kommentarer