Nu är det nästan klart !


 
I fredags begav vi oss till Bauhaus (älskar denna butik) och köpte färg till vardagsrummet. Äggskalsvitt blev det denna gång. Lördag morgon så började vi förvandlingen. U målade väggarna och jag tog och blaskade på färg på elementen. De var på en lite mer ryggvänlig arbetsnivå för mig.Det är skönt när man kan sitta på rumpan och arbeta :)
 

 

Medans färgen torkade åkte vi till Blomsterlandet. Presentkortet som jag vann för ett litet tag sedan hade jag med mig och för det fick jag denna fina Orkide. Ja, jag fick lägga till 49:- men det var ju helt ok. Orkiden blev verkligen perfekt för vår hylla.
 
 
Hylla skrev jag men det är en förvaringsmöbel också. Som ni ser på bilden ovan så har vi satt ett köksskåp (IKEA) i ena änden av möbeln.  Där har vi lite "vuxen dricka" och diverse glas.
Hyllplanet som ligger ovanpå denna skapelse är två delad. Detta för att det ska bli lätt att komma åt, som i vårt fall, trädgårdsdynorna. Innan så har dynorna legat på vår altanen vilket har gjort att det har känts stökigt där ute men nu är det slut med det. Skönt!
 
 
Det är lite piffande kvar innan jag känner mig riktigt nöjd. Nya gardiner, kuddfodral, blommor och nya, höga ljusstakar vill jag ha.. Såg ett par snygga ljusstakar på Blomsterlandet men ska ta och kolla runt lite på andra ställen innan jag bestämmer mig.
 
Lampan som hänger till höger över hyllan hittade vi på COOP. Hur läcker som helst! Vi måste bara köpa en svagare glödlampa. Den vi köpte var alldeles för stark. Det ska bara vara lite mysbelysning från den , tänkte vi.
 
Jag skulle ha varit långledig denna helgen men blev tvungen att hoppa in på jobbet i Fredags. Hade önskat att jag hade haft en ledig dag till. Är helt slut. Inte pga renoveringen av vardagsrummet, för det har ju mest U gjort, utan för att jag inte kan sova. I natt var jag vaken från 02:30 till 05:20.. Gör nu allt för att hålla mig vaken tills jag kan lägga mig för natten.
 
Jag hoppas att jag får/kan sova så jag pallar med arbetsveckan som jag har framför mig. Jobbar  sex dagar av sju vilket känns si så där när barnen har sportlov. A lider inte så mycket av att jag är i väg för han sitter mest vid datorn. Det är mer M som märker av att jag inte är hemma.
 
Hoppas att er vecka blir bra och tack för att ni tittade in :)
 
 
 
Ps Visar några bilder på hur det såg ut innan. Helt klart så har det blivit bättre . DS
 
 
 

Kommentarer