Alla dessa "speciella" dagar...

... som våra almanackor fylls av. Jag  tycker att det börjar blir lite väl mycket. Kanel bullens dag, Tandborstar bytare dagen, ostbågens dag och i dag är det alla hjärtans dag. Vad är det som gör att vi har skaffat oss alla dessa dagar? Kan vi inte fira varandra utan att det står i almanackan? 

Jag är inte en sådan person som "firar" hit och dit. Vill hellre njuta av livet och mina nära och kära varje dag. Jag behöver ingen speciell dag för detta.Låter det tråkigt, präktigt ?

"Fånga dagen" är väl lite av  mitt motto. Njut av snön, solens strålar, handen som är i din hand, fåglarnas kvitter , av varandra. Ja, gör det som du tycker om och umgås med människor som  förgyller din vardag. Livet varar trots allt inte för evigt ( vad jag vet/tror). 


Så gör nu varje dag till en speciell dag och ta hand om varandra!


Kommentarer