Djurlivet i trädgården.



Bilden här ovan tog jag igår. Inte i min trädgård utan hos min syster. Vi satt och fikade och helt plötsligen hoppade dessa två söt nosar över staket. Tänk om man var så smidig. Vi satt ca 4-5 meter ifrån dem men de märkte oss inte. Det var Koltrastarnas äpplen som de var sugna på.

I min trädgård kommer inga Rådjur på besök. De största besökande djuren som vi har är katterna som har sitt stråk över våran trädgård. Vår Båtis uppskattar inte det alls. Det händer att han går ut och visar vem som bestämmer här på gatan. 

I helgen så är det dags att räkna fåglar. Det är det årliga "Vinterfåglar inpå knuten". Jag har deltagit ett par år nu. Om du vill vara med så klickar du HÄR så får du all information som du behöver. Det är inte alls så knepigt som man kan tro.

Idag blir en "förbereda-mig-själv-på-att-snart-börja-arbeta"-dag. Jag börjar arbeta på halvtid from tisdag 29:e. Dagarna fram till dess går fort så jag måste passa på att göra lite "måste saker" till dess.
Var hos sjukgymnasten igår och han var nöjd med framstegen av min rygg.Fick med mig övningar hem som jag ska göra för att stärka upp den. Jag märker att det är en bra bit kvar innan det blir helt bra. Råkade bli knuffad igår och det gjorde så j-vla ont att svetten pärlade sig i pannan. Blev jätterädd att det skulle bli som det var innan men det verkade som att det klarade sig.

Tack för att ni har berättat om hur ni förvarar era fröer. Jag föll lite för det där med att förvara dem i en pärm.. Mm, jag får ta tag i det nu. För i dag ska frö beställningen iväg :)

Ha en riktig skön Torsdag !


Kommentarer

  1. Har aldrig sett några rådjur här i närheten, däremot har jag många katter på besök i trädgården! Mina frön förvarar jag också i en låda lite huller om buller:) Numera driver jag nästan inte upp några frön alls då det är alldeles för överfullt i mina rabatter! Försöker nästan dra ner lite på växterna i rabatterna nu så det inte ska vara så mycket att ta reda på den dagen vi flyttar härifrån!
    Hoppas ryggen hinner bli ännu bättre tills du börjar jobba så att det går bra!
    Ha en fin kväll!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  2. I vår trädgård finns både rådjur och älgar och oj vad de käkar. Grr. Tack för tipsen angående ny kamera.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.