Peter Robinson..



..har hållit mig sällskap denna vecka. Jag har inte läst någon bok på länge men nu har jag fastnat i "bokträsket" igen och ingen är gladare än jag.

Min vecka började med ett besök hos sjukgymnasten. Han masserade och "knölade" ihop mig. Till slut så släppte låsningarna som jag hade i ryggen. Så underbart skönt! Synd att man inte har  en sjukgymnast i familjen. Det hade varit toppen att bli "knäckt" med jämna mellanrum.

Tisdagen var det dags att träffa läkaren igen. Förlängd sjukskrivning blev resultatet av det mötet. Hoppade på bussen till jobbet för att träffa arbetskamrater och lämna intyg. Var inte där alls länge men när jag åkte hem hade jag så ont så jag höll på att ... få upp det jag hade ätit... 

Onsdagen var det -20 grader här på morgonen. Trädgården var så vacker. Allra helst Trollpilen med sina snirkliga grenar. De var täckta med rimfrost och när solen kom fram så gnistrade de otroligt vackert!

Papper i mängder får man hem som man ska fylla i när man är sjukskriven. Det gäller att få till det rätt, annars får man vänta länge innan pengarna dimper ner. Det är så synd att det ska vara så svårt att få tag i folk när man behöver fråga saker. Satt i telefonkö i 50 minuter innan jag fick prata med en människa istället för en maskin.. Det kändes som att hela Torsdagen gick åt för att få ihop allt.

Idag, Fredag, hade jag en ny tid till sjukgymnasten. Såg fram emot det eftersom jag började känna mig stel igen. Knatar iväg till bussen och åker in till stan. Går upp till mottagningen och få där höra att min sjukgymnast är sjuk och att han hade missat att ringa mig....  Bara att bege sig till busshållplatsen och invänta en buss hem . Ja, ja, sådant är livet. Man vet inte vad som händer och tur är väl det. 

Maken sitter framför "dumburken" och tittar på hockey ( tror jag, låter som det ) så jag tror att jag ska ta  ett tag om Peter Robinson igen. Inte hans bästa bok men den är allt lite fängslande..

Gör nu så er helg blir precis som ni vill att den ska vara !

Kommentarer