Varning!, varning! Här kommer ett djupare inlägg ;)

Idag trycks mörkret bort med hjälp av alla ljus som tänds runt omkring på kyrkogårdarna. Gravplatser och minneslundar pryds med ljus , blommor och kransar.

I mitt arbete träffar jag äldre människor och idag har det varit mycket "dö snack". De har tänkt på maka/makar, släkt och vänner som har gått före dem och att de själva står i tur. Jag har inga problem alls med att prata om döden så jag sitter gärna och lyssnar på deras tankar.

En del tror att livet är slut efter döden men de flesta tror på ett liv efter detta. Det var en som såg det lite som livet i trädgården. Den föds på våren med alla blad som bryter sig upp ur jorden. Sen kommer den med knoppar som brister och blad som har en härlig fräsch grön färg. Blommorna exploderar i alls sin färgprakt på sommaren för att senare dämpas ner i  djupare, mognare färg . När hösten närmar sig så försvinner spänsten i blad och grenar. Färgerna bleknar för att sedan falla ner på marken där de förmultnar och återvänder till jorden. Sedan börjar det om igen på våren.
Ja, det är ett sätt och beskriva livets gång.

Jag ska inte till någon kyrkogård i dag men jag ska öppna årets första glöggflaska. Ta några pepparkakor med mögel ost och skåla" med de mina" som har gått före mig.

Ha nu en toppen helg :)










Kommentarer