Oj,oj...

...snart är det 1:a Advent och vårat hus är allt annat än förberett för detta. Kaos överallt! Konstigt att hela huset blir upp och ner vänt när det bara är ett rum som renoveras ( vardagsrummet). Det är inte bara tapetsering och målning som skall göras. Det är även lite snickeri jobb också. En hylla med förvaring skall byggas. Förvaringsutrymmen kan man aldrig får nog av och den här "möbeln" skall få hjälpas oss med det. Jag lägger ut bilder på detta objekt när det är klart.


Skrållis är en mästarinna på att slappa. Ja, säg vilken katt som inte är det ;) Det här är en av hennes favoritplatser. Hon tycker att det är praktiskt att ligga där för när hon blir suggen på papper så är det bara att hugga i. Det händer titt som tätt att hon tuggar i sig delar av posten. Jag har fått ringa till olika bolag och be om nya räkningar eftersom Madam har behagat att tugga i sig dem. Man måste ju tyvärr betala dem även om man inte ser vad som står på dem.

Neder våningen är som sagt vad upp och ned vänd. Övervåningen också men där ska jag putsa fönsterna så adventsstakarna kan sättas upp. Jobbar i helgen så jag vill ha upp dem innan dess.
När jag läser era blogg-ar så ser jag att ni har redan börjat pynta. Jag vill också göra det men vill ha lite mer ordning föst.

Nu håller jag tummarna för att vi får en vit Advent. Jag vet att ni är några som redan har fått ett vit lager av snö. Är inte alls avis (det är just det jag är ) ..

Ha det toppen och tack för att ni tittade in!

Kommentarer

  1. Förstår att du inte vill pynta om man inte kan se det i kaoset:-) Du hinner!
    Fokusera på rummet, det låter hur kul som helst att få ett nytt rum till julen.

    Kram / Therése

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.