Tips från blogg världen!


Tänk så mycket jag har lärt mig tack vare bloggande. Så många sidor som jag har hittat med inspiration och tips.Är så glad för detta!
Tipset som jag föll för idag kom i från bloggen Växthusliv. Hon hade gjort Lönn rosor och de såg så fina ut. Hon hade också lagt ut en länk med beskrivning.


Det fanns ju inget annat val än att ta med sig en påse ut och plocka Lönn blad. Hittade alla sorters färger men inte så många röda.
Tog med mig mina bladfynd och satte mig i växthuset. Regnet smattrade lagom mysigt på taket medan jag försökte få till mina rosor :)



Resultatet blev jag inte så där super duper nöjd med men det var ju trots allt min första Lönnrosbukett. Det finns fortfarande Lönn blad kvar så jag har ju fortfarande möjlighet att öva och det ska jag. För det var riktigt kul att sitta där ute och knöla ihop blad.

Till min stora glädje så fick jag ett mail om mina riktiga rosor som jag har beställt. De är på väg!Hoppas att jag får dem i morgon så jag kan gräva ner dem i helgen. Åh, jag känner mig som ett barn på julafton :)

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Hej
    Jag tycker de blev jättefina! Har själv aldrig testat faktiskt.
    Allt gott till dig
    Annika

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.