Helgen har passerat och vardagen är åter här. Låter nästan lite deprimerande men det som piggar upp det är att jag börjar veckan med ledig dag :)

Helgen gick i lugnets tecken. Började lördagen med "måsteinköp" (kattsand och andra mindre roliga) men vi avslutade turen på Blomsterlandet för att köpa jord. Var bara tvungen att gå förbi trädgårdsavdelningen för att se om något var kvar på rean. Fick se att de hade 70% rabatt och där fick jag se denna skönhet. Tjusig eller hur (klicka på länken vet ja ).

Åkte hem med alla inköp. Röjde runt i trädgården. Gubben började med maten och korkade upp vinet. om ni ser ovan så blev det en flaska av Per Morbergs röda. Det var premiär för oss så det var med spänd förväntan som vi tog första "sippen".Det var en härlig fruktig smak med inslag av bl a blåbär som mötte våra smaklökar. Passade perfekt till makens Korvplåt med rot frukter. Ångrar att vi bara köpte en flaska men det blir fler tillfällen.

Söndagen kröntes av solens strålar. Underbart väder. Jag tillät mig sitta en stund i solen och titta på småfåglarnas ätande av solrosfrön. Det märks att de vet att kylan är på väg.

Idag ska jag bara vara. En promenad, kanske påbörja en bok. Har inte kunnat koncentrera mig på att läsa på ett tag men ska kanske göra ett försök idag.

Hoppas ni får en skön start på veckan och tack för att ni tittade in !

Kommentarer

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.