När jag kom hem från jobbet igår så väntade en säck med ved på mig. Tog en mugg kaffe och en bulle innan för att få lite energi sen var det bara att hugga i.
Jag brukar tycka att det är helt ok att köra ved men i går var det inte lika kul. Kände mig sliten i kroppen men det måste ju göras ändå.

När jag gick där fram och tillbaka så tänkte jag på allt annat  som också måste göras nu innan kylan slår till på riktigt. Ta in blommor, klippa färdigt träden och buskarna, lägga stenarna färdigt, ta in möbler. Drar för mig att plocka undan möbler och blommor. Det blir ju så tomt efter dem. Måste hitta på något som kan ersätta dem tills värmen kommer tillbaka..


Helt plötsligen så var veden uppstaplad. Det gick ju rätt så fort ändå . Jag tycker att björkved är riktigt vackert. Vad tycker ni?


Lite senare på eftermiddagen ringde det på dörren. Där stod min kära granne ( samma granne som jag fick linne handdukarna av) med en bukett blommor och en påse nybakade muffins. Kan man bli något annat än glad?



Hon sa att blommorna var från de plantorna som hon fick av mig i våras. Jag drev upp sommaraster plantor och eftersom jag fick så många så gav jag bort en hel del. Det som är lite komiskt är att de jag själv behöll blev det inga blommor på..  Grannen hade däremot lyckats :)




Nu ska jag ut och beta av den där listan som jag gjorde medan jag körde ved.

 Ha en toppen skön höstdag och tack för att ni tittade in :)

Kommentarer

  1. Min så kallade "görasinnanfrosten" blir aldrig riktigt avbockad, samma sak VARJE år. Lustigt nog så går det bra ändå med det man inte han göra. Man stressar upp sig i onödan. Det man hinner det hinner man. Resten klarar sig ändå.

    Höstkram / Therése

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.