Det märks på mitt bloggande att vardagen med skola och arbete är tillbaka.Blir inte lika ofta nya inlägg som när det var semester. Tiden räcker inte riktigt till.


Igår var vi bjudna på en förlovnings/examens fest. Det var min syster dotter som förlovade sig med sin andra hälft.. Vi firade också  att han har blivit färdig med sin sjuksköterska utbildning. Det har varit en kringelkrångel väg men nu är det gjort. Jag är så imponerad av honom för han har lyckats trots allt konstigt som har hänt i hans liv.

Festen var i en lokal som de hade hyrt. Den låg precis bredvid havet. Hade som ni då förstår en underbar utsikt. Tur med vädret hade de också :)


Vi bjöds på god mat och träffade på nya bekantskaper. De försökte även få oss att dansa men jag och U smet iväg. Trodde inte att någon såg oss men vår kära dotter hade just då min kamera och lyckades få oss på bild när vi smet iväg..

Jag vaknade vid 7:00 idag så jag satte mig vid datorn och redigerade bilder medan resten av huset sov. Jag tog som sagt va inte alla bilder själv utan jag satte kameran i händerna på gästerna (som jag inte ens har träffat innan). Vad glad jag är att jag gjorde det! När de tog kort på varandra så släppte vissa loss lite mer än när jag "smög upp på dem" med kameran. Jag flinade flera gångar medan jag redigerade :)

När U vaknade så blev det lite frukost och sedan ut i trädgården ! Det märks att det är höst nu. Blommorna börjar ge med sig. Allra helst de i krukorna. Rabatterna har fortfarande en del skönheter.




Jag håller fortfarande på med att återanvända all sten som vi har grävt upp. Ett "stenhårt" arbete som tar tid.


Sakta men säkert går det framåt. Jag ser fram emot när Ormhasseln har växt upp och döljer grannens garage.

U har kört grus och nu är det där det ska vara.


Vi känner oss helnöjda. Blev som vi hoppades. Härligt med ljudet som blir när vi går på det.


Jag planterade mina jordgubbsskott i en av betongringarna . De andra två ska få innehålla blommor och grönsaker. Det får bli till nästa vår :)

Tack för att ni tittade in !

Kommentarer