Det var som katten!


I år har matte ( jag) lyckats komma ihåg att torka kattmynta. Gissa om "missarna" blev glada idag när kattmyntan var så torr att så jag kunde använda den.



Katter reagerar olika på kattmynta. En del reagerar inte alls, vissa blir helt galna och andra blir som Baileys; lite extra "tvättapälsentokiga" :)


Jag skulle torkat mer men en halvburk är bättre än ingen burk alls.



Sonen kom för ett par dagar sedan och undrade om han kunde tjäna ihop lite pengar här hemma genom att hjälpa oss med något.

Hm, efter att ha funderat ett tag , ca10 minuter , så kom vi på att vi ska ju ha en rosrabatt varför inte låta sonen börjar gräva den? Ja, vi borde ju bli färdiga med det som vi har på börjat först men så klart ska stackars sonen få tjäna ihop lite pengar :)
Bilden ovan är tagen från våran balkong så i nederkant ser ni taket på vår altan. Som ni ser så har sonen ärvt "grävargenen" från sin far. Jag trodde inte att han skulle börja gräva med en gång men det gjorde han. Så en "före bild" hann det aldrig bli. Jag vet inte om ni ser det med det ligger upp och nervända grästuvor framför Häng sälgen  Han har breddat och rundat av den befintliga rabatten. Det är en hel del kvar att göra men som sagt grabben är väldigt "på" vilket jag tycker är kul.
Tidsgräns? Ja, bara det blir färdigt innan jag fyller år i början av September. Vi får se om han klarar det.

Nu ska jag ut och njuta av solen igen. Här har vi en riktigt skön eftermiddag och det hoppas jag att ni också har !

Kommentarer