Morgonmys.

Steg upp relativt tidigt idag. Satte på kaffebryggaren, bredde en smörgås, hällde upp lite fil. Tog sedan med mig detta och min älskade kaffemugg ut till växthuset. Plockade av lite jordgubbar och la det i filen... Mm, finns ingen bättre start på dagen. Fick dessutom sällskap av Båtis :)

Nu får jag allt fortsätta och berätta om vår "Rymning". Ni kanske redan har räknat ut att vårt mål var Stockholm? i så fall hade ni rätt. Stockholm here we come !
Vi hade bokat boende på Skeppsholmen ( se länk här). Vi var lite smått oroliga för att köra bil mitt i centrum men det gick hur bra som helst. Väl framme så packade vi upp och begav oss ut på upptäcksfärd i staden.

STF Skeppsholmen

Härlig utsikt vid vandrahemmet :)


Vi gick till Gamla stan där vi myste omkring i gränderna. Tyvärr så är det väldigt många souvenirbutiker som säljer krims krams.Vi hittade inga roliga småbutiker men destofler restauranger och barer.






Atmosfären här härlig med alla dessa gamla byggnader, statyer och mysiga gränder.



Ett besök på Historiska museet blev det på Lördagen. På deras innergård växte ett underbart träd som vi satt och fikade under.

Sen gick vi vidare till Djurgården och besökte Vasa museet. Riktigt mäktigt att få se skeppet på så nära håll.


Barnens högsta önskan var ett besök på Gröna lund så det var ju bara att bege sig dit. Det var väldigt mycket folk där så det var trångt överallt. Jag som hade börjat känna  mig "nervarvad". Den känslan ersattes snabbt med en jobbig stresskänsla.

Det är lite dumt eller rättare sagt mycket dumt att det finns ingenstans som man kan gå för komma undan stressen och den höga ljudnivån som är på Grönan. På Liseberg finns det ju lite grönområden som man kan gå till om man behöver lite lugn och ro en stund.



Lugnet infann sig igen när vi kom tillbaka till vandrahemmet.Vi satt ute och njöt av solnedgången och den sköna värmen.

Söndagmorgon packade vi bilen och begav oss hemåt. Det var ett väldans oväder med regn och åska men när vi närmade oss Oskarshamn sprack himlen upp och solen kom fram.
Väl hemma så blev det bad och mys i trädgården och njuta av lugnet.

U och jag sa nästan samtidigt att vi vill aldrig mer åka hemifrån :)









Kommentarer