Semester !

Idag 14:30 inföll något som jag har längtat efter l ä n g e... Då startade min semester ! Jag har gått runt med ett fånigt leende på läpparna hela dagen :)

Jag började med att åka till Plantagen inne i Kalmar. Brukar inte åka dit så ofta men nu hade de ett bra erbjudande på Pelargoner. 5 st för 99:-.


Tänker ha de i krukorna som jag har emot garaget och då vill jag ju även ha lite "planteringskompisar" till dem. Ja, det var då jag blev påmind om varför jag inte åker till Plantagen så ofta...
De har få olika sorters blommor. Det är flera bord på olika ställen i butiken men det är samma sorters blommor.  Suck, jag hittade inget som jag tyckte passar som "kompisar". Vem vet , jag kanske är kräsen men jag tror inte det..
Får ta en tur till Blomsterlandet  på söndag. Där finns det både det ena och det andra. Kvalitén på blommorna är bra. Sen skadar det ju inte att personalen är trevlig och kunnig. Ja, jag tror att ni har förstått var jag helst handlar mina blommor :)


Oväntat besök är alltid trevligt så jag blev glad när jag fick se denna lilla vallmon. Undrar var hon kommer ifrån? Har inga sådana innan i min trädgård. Hoppas att hon trivs och att hon blir fler :)


Till sist så vill jag önska er  alla en riktig trevlig midsommar!

Kommentarer