Pool Coolt !

I år blev det en sen start av poolen. Motorn ville inte det vi ville.. men nu är den fixad! Hade turen att hitta en toppenkille som kunde hjälpa oss. Han är nygammal i gamet. Jobbat länge inom vvs men startade eget i höstas. Så behöver ni hjälp med eran pool ( eller något annat inom VVS) så ring Tommy på Rörelsen i Kalmar . Toppen kille som sagt.

Ja, så nu till saken.. Vi startade upp poolen idag med medel och dammsugning m.m. Det som händer då är att det blir lite "grumligt" till en början men det försvinner efter hand. Det blir ett litet häftigt "fenomen" undertiden... Eller vad tycker ni?



 Visst är det läckert!

Barnen och jag så massvis med olika figurer. Ungefär som när man ligger på marken och tittar upp på molnen :)




Premiärbadet får vänta tills imorgon. Så nu håller vi tummarna för att solen kikar fram. Det är trots allt lite skönare att bada då. Tycker i alla fall jag.

Vad har vi mer gjort idag? Jo, vi var och hämtade våran Lönn som vi ställde undan på planskolan förra helgen. Så här såg det ut innan...


 Och så här efter...


Lönnen har limegröna, spräckliga blad. Matchar Daggkåpans blommor som vi har i dammrabatten. Kommer att bli superduper bra!

Nu ska jag gå ut och sätta mig med en filt och en god drink som min underbara man har gjort till mig och bara njuta av tystnaden.

Kommentarer

  1. Det var verkligen häftiga konstverk det blev i polen. Riktigt snyggt!
    Det blev riktigt fint med lönnen också. Jag gillar verkligen limefärgade blad. Köpte själv en funkia med samma färg alldeles nyligen.

    SvaraRadera
  2. Limegröna växter är lite "nya" för mig men fler av dem ska få komma hem till mig :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.