Ledig.

Älskar att vara ledig. Att få sovmorgon, läsa morgontidningen i lugn och ro med en eller två muggar gott kaffe till, ja det är en perfekt start på dagen. Om ett par dagar så har jag det så i fyra veckor :)

Vad händer då i min lilla oas? Jo, på baksidan är det lite rörigt just nu. Vet inte ens om jag är sugen på att lägga ut bilder på vår röra men jag gör väl det ändå...


Vi hade en liten gräsremsa här som bara kändes...  onödig. Allmänt tråkigt att behöva dra dit gräsklipparen för den lilla snutten så vi bestämde oss att den skulle bort.


Där vi satte in pardörrarna fanns det ju en hel del silverarv och den har vi nu satt mellan plattorna. Tanken är att plattorna kommer knappt synas i ´det silvergrå havet med silverarv.
Vi har  höjt upp den lilla rabatten som är mot trätrallen Då planterades  Kärleksörterna och Hostorna om. Blev lite fler av dem så de är utplanterade lite här och var i trädgården. Några såldes till och med på vår loppis.

Just nu ser det väldigt smalt men när vi har klippt Avenboks häcken så kommer det bli precis lagom. Det får bli helgens "att göra" men inte förrän på Söndag.


Ja, vad ska jag säga.. Finns en hel del kvar att göra.


Nä, nu tycker jag att vi vänder blicken mot något som ser lite bättre ut!



Daggkåpan har verkligen spridit sig i damm rabatten, man ser knappt Honungslöken. Dags att rensa bort lite. Skönt att veta att det finns lite och göra när man får semester :)

Honungslök



En (namnlös) Clematis har slagit ut i lusthuset.  Visst har den en härlig färg !

Clematis "Madame Le Coultre"

Även denna har slagit ut. Den har vi planterat så den får klättra i ett träd. Blomman har ett "platt" utseende.

Nu ska jag ut och njuta av det härliga vädret !








Kommentarer