Dags för ny bok.

Idag var det tandläkarebesök som stod på agendan. Det var min dotter som skulle dit. Jag visste att det skulle ta lite tid så min bok var med i väskan.


En "tung bok"  men det är en bok som alla borde läsa. Den innehåller inga åsikter utan "bara" Rudolf Vrbas egna upplevelser. Jag var "tvungen" att läsa en annan bok( Den sista akten av Mari Ljungstedt ) samtidigt för att kunna smälta alla hans upplevelser.

När A sa att han vill läsa den så blev jag glad. Önskar att fler ungdomar läser denna viktiga bok.

Nu är det då dags för en ny bok. Den som jag har valt denna gång har legat på min hylla ett tag. Köpte den på bokrean och jag tror att det är väldigt många som redan har läst den.



Är ni många här i "blogg världen" som har läst om denna hundraåring? Jag  ser fram emot  att få följa med på hans äventyr.

M fixade tandläkarebesöket galant. De var så trevliga och duktiga där så nästan jag blev sugen på att hoppa upp i tandläkarstolen. Det är inget dåligt betyg från en som gör allt för att slippa dessa mindre , i mina ögon, otrevliga men dessvärre nödvändiga besök!

Nä, nu är det dags för mig att lägga mig. Klockan ringer 05:10 i två dagar till men sen är det....

.. S E M E S T E R !








Kommentarer