Vilken helg!

Det blev en rejäl slutspurt på veckan! Det började redan i Torsdags. När jag gick hemifrån på morgonen såg det ut så här...

Och när jag kom hem så möttes jag av ett jätte dammmoln. Gissa hur det såg ut inne...:(
Men när dörrarna kom på plats så glömde jag det. Blev hur bra som helst! Skrållis var skeptisk till en början.

 Det blev mer naturligt att gå och sätta sig vid växthuset nu när vi fick en ny utgång. Nu ska vi bara fundera ut hur vi ska ha det runt omkring.

Torsdagskvällen och Fredag eftermiddagen fylldes ut av att skura och dammsuga möbler flera gånger om. Bråttom var det att få bort det värsta dammet för på Fredagskvällen kom mina arbetskamrater på grill fest. Vi brukar ha det en gång om året och det blev lika trevligt i år som de förra vi har haft. Tur med vädret hade vi också. U och jag satt ute långt efter att de sista gästerna hade gått. Underbar, myggfri kväll.

Lördag förmiddag så packade vi husvagnen och begav oss iväg på årets första husvagnstur, Det var tonårssonen som ville att vi skulle åka iväg så då gäller det att passa på! Vi åkte inte långt. Det blev till Borgholm. Det var mulet när vi kom upp men det klarnade upp mot kvällen.
Vi tog en kvällspromenad vid hamnen och köpte glass. Livet kändes rätt så "gutt" då vill jag lova. Familjen samlade utan kiv, lovley :)



 Vi åkte hem rätt så tidigt idag. Det första jag gjorde (efter att jag satt på kaffet) var att jag tog en runda i för att se om något hade hänt och det hade det. Doftpionens knoppar har öppnat sig.


Även denna blå skönhet blommade. Vet ej vad den heter. Är det någon som vet?

 Azalean i dammrabatten blommar också nu

Allium


Rönnsumaken
Gick hemma och "mös" en stund innan det var  dags att fira mor. Hade nästan glöm bort detta. Nu ska jag bänka mig framför TV:n en stund innan jag somnar.

Jag hoppas att ni också har haft en skön helg!

Kommentarer