Idag när jag stod i köket och hällde upp mitt morgonkaffe så fick jag en lustig känsla.. Det kändes som att jag hade varit bortrest och precis kommit hem men det har jag ju inte.. Det kanske beror på att det har varit lite jobbigt på jobbet ett tag och när jag nu var ledig så fick jag en chans att "landa". Har varit så trött efter jobbet så jag har inte varit i trädgården alls men idag så ska jag ta igen det!


Men först så var jag tvungen att sätta en bulldeg. Tvungen eftersom jag har lovat att baka till M:s klassresa som hon ska iväg på nu till helgen
.
Medans degen jäste så "sprang" jag över gräsmattan med gräsklipparen. Fick några regndroppar på mig men mer blev det inte just då i alla fall.
In och baka bullarna och skjuts in i ugnen. Mina föräldrar kom och provsmakade och bullarna fick godkänt.

När de åkte så började det att regna. Härligt, växterna i trädgården och jag blev nog lika glada!


Nu är det uppehåll så nu kan vi passa på att gå en runda i trädgården.


Tog en sväng ut till växthuset och gissa vem som låg där?


Jo, "Båtisgubben" :)


Härligt med alla blommor som blommar nu.


 Undrar om det blir några blommor på mina självsådda  Påfågelblomster ?

 
Backsippan är över blommad men fin ändå!


Tvätten glömde jag att ta in..


Åh, vad jag längtar tills Buskmagnolians knoppar öppnar sig ! 


Nu ska jag hjälpa sonen att packa ihop det sista till hans klassresa. De ska åka till Gotland ikväll.Jag är "inte alls " avis..  Undrar om jag får plats i A:s väska?



Kommentarer