Barndomsminne


Min kära granne hojtade på mig igår kväll. Hon hade plockat Gullvivor. "Lukta", sa hon och när jag stoppade ner näsan så blev jag påmind om en "Gullvivehändelse" från när jag var liten.
Jag växte upp på en gård och där fanns det en backe som blev full med Gullvivor varje vår. Jag och min kompis cyklade dit och vi började plocka. När vi inte kunde få med oss flera så åkte vi hem till hans mamma och satte dem i vaser och sen cyklade vi tillbaka till backen igen och plockade och plockade... Efter ett antal turer fram och tillbaka så orkade vi till slut inte mer (eller var vivorna slut ?) . Då kommer min väns mamma hem och fick se ett hav av vivor i hennes kök. Vi hade fyllt alla hennes vaser, glas, grytor m.m. med Gullvivor. Undrar vad hon tänkte ?

Det blev lite dammrabatts jobb igår också. Vi har en tendens att göra saker i "fel" ordning. Nu är nästan rabatter och ingången till dammen klar men inte själva dammen. Vi gjorde något liknade för några år sedan. Vi köpte då stolsdynorna till utemöblerna som vi ännu inte hade köpt. Det var ju sådant bra pris på dem ju och vi hittade möblerna lite senare som passade dynorna. Varför göra som man ska när man kan göra tvärtom :)
Jag uppdaterar dammsidan med hur det ser ut just nu så är du nyfiken får du klicka in där.

Idag har jag bakat bullar till M:s födelsedagsfirande. Det är lite andra saker på "g" också men det kan jag inte skriva här ifall "fel person" läser,,, Slutkontentan är att jag har en hel del saker som måste göras så det kan ta lite längre tid tills jag bloggar nästa gång men då kan jag berätta vad jag har haft för mig :)


Ha det så bra!

Kommentarer