Trött.

Solen skiner och fåglarna kvittrar och jag är bara såå trött. Allergin är lite mer jobbig för mig i år än vad den har varit på länge, tyvärr..

Jag hade tänkt mig att jag skulle göra en hel del idag på min lediga dag men min kropp säger ifrån och jag har lärt mig att lyssna på den.
Har tyvärr svårt att låta bli att "pilla i jorden" så lite jord under naglarna har jag allt fått :)


Jag har rensat färdigt i poolrabatten och fyllt på med ny jord. I den rabatten finns det bl a en underbar liten vit Backsippa. Luden och med fullt utslagna klockor står den där och lyser upp tillvaron. Jag måste komma ihåg att skaffa mig flera!


Här står "Blomman för dagen" och försöker vänja sig vid att vara ute. Ska snart plantera om dem i deras "sommarkrukor".

Härlig färgklick !



"Smultronstället"

Vi har fått en riktig myshörna i "Smultronstället". Sitter väldigt ofta här och njuter av solen och ibland an en eller två muggar kaffe :)
Jag ska sätta mig där nu och lapa i mig de sista solstrålarna innan solen går ner.
Just det, glömde nästan berätta att "Smultronställe" sidan är uppdaterad.




Kommentarer