Pelargoner

Älskar dessa blommor. Vill ha hur många som helst! Tyvärr är jag inte jätteduktig på vinterförvaring så de håller bara ett år för mig. Ja, en del har jag lyckats övervintra men inte alla.
Har ni några tips? Hur gör ni?

Idag så fick jag min första leverans av denna blomma. Vi var några från jobbet som gjorde en gemensam beställning från odla.nu

Jag beställde två olika sorter. Denna ena var en Änglapelargon "Strawberry Cream" och den andra är en Stjärnpelargon "Fireworks Light Pink". Det ska bli spännande och se hur de utvecklas.

Nu ska jag försöka hålla mig ifrån att beställa flera men det är svårt... Tror att jag ska "surfa" in en snabbis  på odla.nu och bara titta lite.... ;)

Kommentarer

  1. Pelargoner ja. Dessa älskliga, folkliga blommor som de flesta av oss inte kan vara utan.
    Mitt vinterförvaringstips är: Svalt, ljust och minimalt med bevattning.
    Själv har jag källaren som förvaringsplats med lysrör i taket och mellan 7-12 grader.

    /Anja

    SvaraRadera
  2. Mitt problem är att jag har inget bra rum att förvara dem i. Få se om jag kan få gubben att sätta in fönster i förrådet. Sen ska jag "bara" finna någon plats att ställa dem på i förrådet...
    Du skrev att du har lysrör. Hur mycket har du dem tända?

    / Sylvia

    SvaraRadera
  3. Jag försökte övervintra våra i år. Det gick sådär kan jag säga... Katastrof!!! Idag försökte jag och min man fixa till dem som nästan överlevt, men jag är tveksam om de kan hämta sig. Blir nog lite nya trots allt! Med vänlig hälsning, Linda D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.