Blogga är kul!


De orden trodde inte jag att jag skulle säga eller rättare sagt skriva men så är det. Om ni inte bloggar redan så skulle ni kanske prova på? Det är ett bra sätt att dokumentera vad som sker. Det är så lätt att glömma bort när man gjorde det ena eller det andra. Har nu hittat en helt underbar sida som har hjälpt mig med att räta ut en del av mina frågetecken.

Jag har inte suttit och bloggat hela dagen om ni tror det;) Förmiddagen tillbringade jag i baksidans rabatter. Träffade på en hel del daggmaskar. Underbart att ha hjälpredor i trädgården! Nu är det rensat och kantat där. Inte så många blommor där ännu. Några stycken av Lungört blommade och en enda Pingstlilja.

Nu ska jag lämna datorvärlden en stund och istället njuta av den verkliga världen istället!

Kommentarer

  1. Har kikat runt lite här på din trevliga sida. Håller med om att bloggen är kul för man kan kika tillbaka och kolla vad man gjort förut.
    Jag gillade erat lusthus. Det såg trevligt ut.
    Min sambo grävde våran damm för tre år sedan. Det ångrar vi verkligen inte. Vi har byggt till en uteplats med vindskydd bredvid dammen i efterhand. Det är favoritplatsen nu.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du hittade till mig! Våran damm är fortfarande bara i "startgropen". Har du några tips eller något som jag bör tänka på? Jag tycker att det är svårt att hitta om hur man gör. Är tacksam för all hjälp som jag kan få. Jag hoppas att du tittar in fler gånger :)

    SvaraRadera
  3. Om du tittar in på min blogg och går vidare till hemsidan (adressen står där), så finns det utförliga bilder och text hur vi gick till väga för att bygga dammen. Vi har visserligen ingen strandkant, men däremot olika nivåer. Tänk på att inte gräva för grunt. Vi önskar så här i efterhand att vi grävt lite djupare.
    Klicka dig in på hemsidan, trädgård och sen vidare till trädgårdsdamm så hittar du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hjälen. Blev så mycket lättare för mig att se hur man ska göra med era bilder. Nu är det bara för mig att hugga tag i spaden! Jag kommer titta in på din trevliga blogg flera gånger! Hoppas du får en skön helg.

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.