Trädgårdsnöje

När jag vaknade idag så sken solen. Jag åt frukost snabbt och gick sedan ut med sekatören i högsta hugg. Det var lite kyligt men vad gjorde väl det. Fick upp värmen genom att räfsa igenom gräsmattan. Kom på att jag har alldeles för mycket av den varan. Måste göra lite fler rabatter och plantera träd. Frågan är bara vart? Beställde ett Trumpetträd ifrån   www.bakker.se idag. Kände mig lite tveksam till att beställa ett träd från en postorderfirma  men vad då, Går det så gör det. Lite chansningar måste man ta!

Trätrallarna blev avspolade med hjälp av en högtryckstvätt och min pappa. Vilken skillnad det blev! Mössen som tydligen hade bestämt sig för att bo under den ena trallen blev däremot inte lika glada. De fick utrymma sitt hem pga översvämmning :)

Känner mig nu så där härligt trött i kroppen. Jag tror att jag kommer ha en helt annan känsla imorgon när jag ska försöka komma upp ur sängen :)

Ps.Här kommer en ny blogg som jag kan rekommendera ;
http://karleksstigen.blogspot.com/ Ds



Sylvia


                                  

Kommentarer