Snart är det jul igen.

Har stigit upp tidiga morgnar i helgen pga att jag skulle arbeta. Fick då se ett vitt, glittrande landskap och då slog julkänslan till!
Jag vet att det är ett tag till men det kan inte hjälpas. Längtan efter glögg och pepparkakor är stor. Jag kommer att köpa glögg så fort jag får syn  på en flaska.

Årets första julklapp inköptes idag. Ja, jag vet. Jag brukar i regel redan vara klar med de vid den här tiden men så blev det inte i år.
Det är lite svårare att handla julklappar till barnen nu. När de var yngre så var de nöjda med pysselgrejer, pussel och liknande men nu ska det vara dyra saker eller så vill de bara ha pengar.

Jag själv älskar att öppna paket. De bästa paketen är de som är hårda, tunga och har en medföljande instruktionsbok..
Har aldrig gillat mjuka paket men jag uppskattar de mer nu än förut men hårda är fortfarande bäst :)

Det är ju inte paketen som är viktigaste vid julen. Det är ju att få umgås med familjen och bara mysa. Jag vill ha en avslappnad jul utan en massa måsten. Njuta av den goda maten och av (förhoppningsvis) barnens glädje över julklapparna.



Kommentarer