Marknad

Idag var det marknadspremiär för i år. I alla fall för mig. Begav mig över bron till Algutsrums marknad.Vädret var på besökarnas sida.Uppehåll med solglimtar.
Gick där mellan marknadsstånden och behövde inte nämnvärt trängas med någon. Det var lagom med folk (och hundar).
Mysigt att gå där och känna alla dofter och höra hur säljarna försöker övertala människor att dom ska köpa just deras produkt och att vi inte överlever utan den :)

Jag brukar säga att hantverkare och försäljare är ett konstigt släkte. Ja, jag vet att det finns dom som gör ett bra jobb. Tyvärr så har jag  mest mött de andra den sista tiden..
Ni som har läst min blogg vet att vi helrenoverade vårat kök. Det var i maj vi började med det. Firman som gjorde detta är ännu inte färdiga. Kaklet blev så dåligt uppsatt så delar av det har dom fått kakla om. Det gjordes först nu i veckan. Blev inte riktigt bra nu heller men orkar vi tjata..? I taket har dom borrat fel så doslocket täcker inte. Så nu har vi en  "halvmåneformad" glipa.. Hur mycket ska man godta?

Kommentarer