Katterna regerar.

Man kan tro att katten bor hos människan men egentligen så är det vi som bor hos katten.
Dom tillåter oss ligga i deras säng på natten men bara om vi kelar med dom och bara så länge som dom vill.

Om jag har tur så hinner jag sätta mig i min favoritfåtölj framför brasan men oftast ligger Skrållis där. Blicken som hon ger mig när jag närmar mig henne.. ja, vad ska man säga?

Redan när man kommer hem från jobbet så visar dom att dom "äger" mig. Hur då? Jo, dom strycker sig mot mina ben och på så sätt sätter dom sin doftmarkering på mig. Dom får mig att känna mig efterlängtad fast egentligen är det ett uttryck för överlägsenhet.

Det finns en sak som dom behöver mig till och det är att ge dom mat. Om dom hade kunnat öppna fodertunnan själva så hade dom inte behövt förnedra sig så mycket som dom gör nu. Vilken tur jag har!

Jag tänker låta dom få fortsätta tro att jag inte vet om deras lilla maktspel :)

Kommentarer