Höst

Nu är den här! Underbara sköna hösten.Fram med härliga filtar,tända massor av ljus och bara njuta.
För några dagar sedan så var det riktigt skönt ute. Så när jag kom hem från jobbet så gick jag ut i trädgården och började samla in fröer. Har inte varit så duktig på det innan men nu skulle det bli ändring på det! Samlade ihop lite av de vanliga; Vallmo, lupin o Krasse. Tittade sedan till mina blomma-för-dagen och se där...hur många frökapslar som helst. Jag som alltid köper sådana varje år. Sen så märkte jag att det var inte svårt att hitta fröer. Dom fanns överallt! Flamingo feather, malva o flera som jag inte vet vad dom heter. Det slutade med att jag satt där i växthuset med kaffefilter som innehöll alla sorters fröer. Jättekul, får bara se om alla kommer ner i jorden till våren men det är skit samma! Det var så kul att gå på fröjakt:-)

Kommentarer