Sju dagars ledighet är snart över.

Nu har jag varit ledig i sju dagar. Jag kunde ha varit utvilad, haft ett renstädat hem, nybakade bullar i frysen men så blev det inte. Däremot så har jag stigit upp klockan sju varje vardagsmorgon (pga morgonpigga hantverkare), klivit över skafferisaker i vardagsrummet, ätit snabbmat var och varannan dag. Köket blev inte klart på en vecka. Varför är man så naiv och går på det när dom säger " Det brukar bli klart på en vecka". Varför, varför? Jo, för man verkligen vill att det ska gå snabbt. Nu är vi inne på tredje veckan och det blir antagligen så att dom får riva bort kaklet. Sitter så ojämnt så det går inte att ha det så, tyvärr. Det hade varit bättre att jag hade jobbat under denna tiden. Så
Något positivt måste det väl ännu varit? Jo, det var ingen fuktskada i köket som vi misstänkte, jag har rensat ut en massa skräp från skåpen ( och mer lär det bli) och jag har träffat duktiga och trevliga hantverkare. Sist men inte minst så kommer det bli riktigt bra när det blir färdigt !

Lördagsmorgonen började med att klockan(rättare sagt mobilen) ringde vid åtta. U mådde inte bra. Jag "panikstädade", klippte gräset, plockade fram solstolar m.m. U stack iväg och handlade. När klockan var ett så stod han och dammsög poolen och M:s kompisar började "trilla in". M skulle fira sin födelsedag med poolparty. Vi hann få allt färdigt och solen sken.  
Senare på kvällen så tog jag mitt premiärdopp. Jag är en riktig badkruka men jag kom i (det hördes). Resten av familjen är däremot riktiga "blötdjur".

Vi tog en riktig sovmorgon på Söndagen. Den enda denna veckan. Sov till nio. Helt underbart! Satte mig med en mugg kaffe på min favoritplats och njöt av solen. Livet är bra allt härligt trots allt. Kändes som att lugnet infann sig igen..
Satt och solade mest hela dagen. Läste ut min bok medans barnen badade.
På eftermiddagen begav vi oss till mina föräldrar. Där bjöds det på grillning. Var så skönt att sitta där på deras uteplats och njuta av sol, god mat och trevligt sällskap.

Kvällen avslutade U och jag i växthuset med lite gott vin. Vi hade Båtis som sällskap. Eller rättare sagt, han lät oss vara hos honom. Han har alltid sett växthuset som "sitt". Vet inte hur många gånger som han har "jagat"  oss ut ur växthuset genom att bita oss i hälsenorna.

Det blir nog vindruvor i år :)

Bara en liten stund senare så började det mullra. Vi såg stora mörka moln som var på väg mot oss. Trodde att det skulle bli riktigt oväder men det blev inte så farligt.






Nu ska jag se om jag hittar en ny bok som jag kan "försvinna i " eller ska det bli en film istället? Ska i alla fall njuta av att vara ensam hemma.

Kommentarer