Renoveringar..

... är en prövning. Helt klart! Det kommer alltid överraskningar i samband med renovering, både bra och dåliga. Vi har drabbats av en dålig, så klart :(
Började riva ut köket igår och när vi tog bort ett skåp så kom det en "härlig" arom, doft, lukt odör (välj själva) fram.
På sockeln syntes det att det har varit fukt och betongen har en lite annorlunda färg. Hm, men det konstiga är att det känns torrt men det luktar. Efter att ha vädrat en stund så känns det ok igen. U ringer försäkringbolaget som ska höra av sig när det kommer ut någon kille/tjej som kan titta på det. Dom har inte hört av sig ännu. Så nu "målar" jag upp en katastrof bild i mitt huvud och jag lovar, ni vill inte se den bilden!
Fick besök av en el kille som skulle kolla in hur kontakter m.m. ska sitta. Visade honom självklart "fläcken". Han tyckte inte att det såg så farligt ut. Sa han det för att vara snäll pga att jag såg helnojjig ut eller är det så? Det kanske inte är så farligt.

Ska nu fortsätta  med att packa ner köksgrejer. Det är inte klokt vad saker vi har samlat på oss. Saker som bara har stått och inte blivit använda. Det är dom som åker till tippen ikväll. Jag skulle ju visserligen kunna ha dom till...

Kommentarer