Oj oj..

... började den här bloggen första Maj och nu är det över hundra besökare redan. Kan ju vara så att det är ett fåtal som går in flera gånger för dom tycker att den är så bra...;)

 Det är verkligen oj oj med köket. Fick en väldigt "ohärlig" offert på el jobbet som skall utföras i köket. Inget speciellt, inga lyx"knappar", ska använda befintliga uttag. Okej, vi ska ha två extra uttag men annars är det inte så mycket som skulle läggas till. Materialkostnaden kan jag förstå men inte arbetskostnaden. Ja ja, vi får väl se hur det blir. Min son förstod helt plötsligen varför vi vill att han ska utbilda sig till elektriker...Fick iallafall hem vårt kylskåp igår så nu är vitvarorna på plats.
Försäkringsmänniskorna kommer inte förrän på onsdag och köket ska börjas bygga på måndag.. Ja ja, det blir nog bra. Eller hur?

Under denna renoveringsresa har vi mött många människor och blivit bemötta på många olika sett. Ibland har vi blivit chockad över vad säljare säger när vi besöker dom.
Nu vet vi var vi ska gå om man ska få ett bra bemötande och känna sig trygg med det vi köper. Jag arbetar själv inom ett service yrke och skulle jag bete mig så som vissa har gjort mot oss, då skulle jag inte ha något arbete att gå till.. Fast har man turen att vara delägare i företaget så blir man ju inte uppsagd, Då får man ju bete sig hur som helst (ironi).

Oj,oj vad tiden går nu är det dax att göra lite nytta.

Kommentarer