Livet.

Min favoritplats som jag har på morgonen är en ute plats som flödar av solens morgonstrålar. Perfekt ställe att sitta på med morgonens första mugg med kaffe.
När jag sitter här så har jag utsikt över fågelbordet och en fin björk vars skuggspel hamnar över växthuset.
Småfåglarna hoppar runt i Avenboks häcken. Ser nästan ut som dom leker tafatt. Helt plötsligen så sitter en Gråsparv nästan vid mina fötter. Han lägger huvudet på sned och tittar på mig .Undrar vad han tänker? Hade tyvärr inga smulor så han flyger iväg.
Det är sådana här saker som jag/vi missar när vi bara springer på i livet. Saker som är enkla och som ger så mycket. Det är lyx att kunna sitta ner i morgonljuset med en kopp kaffe. Höra på fåglarna sång. Njuta av lugnet som är omkring. Varför stressa runt? Jag ska försöka ta vara på varje stund som jag kan. Ska börja öva på det med en gång...

Kommentarer