Tittar tillbaka på året som har varit. Del:2

Lika bra att köra på eller hur?Snart är Nyår här och återblickarna vill jag har gjort innan dess. Vill ni kika in på första inlägget så klickar ni här.

 Men nu kommer återblickarna från April-Juni :)



10:e April hade det börjat poppa upp både det ena och det andra. Dagarna hade blivit ljusare så det blev längre dagar att tillbringa i trädgården igen.


Trallarna utomhus och möbler oljades i full fart i det sköna vädret.

U och jag besökte Öl festivalen i Växjö. Många nya, trevliga ölsorter upptäcktes.


Kruk tornet fick nya, mer torktåliga växter i sig. Visade sig var ett smart val. De har alla överlevt :)

Jag påbörjade min växtlista där jag beskriver de växter som jag har i trädgården. Tanken är att jag ska fylla på den efterhand.Den är till vänster i bloggen om ni vill kika på den.

3;e Maj

Grannens Orrnäs Björk har börjat slå ut. Allt har  börjat grönska. Ett fint regn föll och vi lade ut gräsgödning. Ville ha och vill ha en tjock grön gräsmatta.
Tulpanerna började visa sin färg lite smått och Lammörs mattan tjocknade till. En härlig tid!

Maj var även månaden som jag blev kär. En nyförälskelse i en fönstertvätt. Går det? Jo då och kärleken håller ännu i sig ;)

Besökte Öland spirar. Hela ön öppnar upp sig och visar sina bästa sidor för en. Trädgårdar att besöka, konst, hantverk m.m. Har ni inte besökt detta förut så kan jag varmt rekommendera det.

20:e Maj
I slutet av Maj så började jag plantera ut plantor som jag hade drivit upp. Nätterna var fortfarande kyliga så fiber duken åkte på ibland.

Tvättmaskinen pajjade. Vi köpte en ny som visade sig spela en trudelutt när den är klar. Till vilken nytta tänkte jag först men inser att det var ju en rätt så bra ide´..


Doft minnen dök upp när dotterns kom hem med syrener.

Juni startade mindre bra. Regn, grått och ruggigt. Jag var inte utomhus. Höll mig inne och målade.
Öppnade även upp ett Instagram konto för bloggen där jag uppdaterar oftare om vad som händer. Om ni har Instagram så kan ni kika in här.


Kände att jag inte riktigt hann med. Mycket att planera inför sonens student och dotterns skolavslutning.


Vi byggde en hylla/skåp där akvariet som vi hade fått från mina föräldrar skulle så. Vi köpte på oss växter, pump och fyllde på med vatten.. Det läckte.. Vi hade testat det innan men då märktes inget. Tur att vi var hemma i alla fall så vi inte kom hem till en vattenskada..


Midsommar firades på Öland. Vädret var som det brukar vara vid midsommar; regn. sol om vart annat. Vi hade en trevlig dag men den slutade på akuten för mig.. Allt ordnade sig men det blev inte som det brukar, så att säga.


Tankar runt sociala medier blev det med.Visst är det så att de tar tid från oss men de ger oss också inspiration men lagom är alltid bäst :)


Avlutar detta lååånga inlägg med ett foto av rosen Louise Odier. Den doftar ljuvligt:)

Nu får ni en lite paus från mina långa återblickar. De två sista kommer efter jul .

Jag hoppas att ni njuter av årets första(?) julskinke macka och känner er lugna inför morgon dagen. Inga missade julkapps inköp, inga glömda "måstehapåjulbordetmaträtter".. Men som ni vet; det blir jul hur eller hur ;)






Kommentarer