Less is more?


 Kommer ni ihåg när jag inredde fågelburen på altanen?  Bli inte ledsna om ni inte gör det. Det är inte så konstigt om ni inte gör det. Det var trots allt ett tag sedan .Närmare bestämt i Mars.
Om ni villbli uppdaterade på vad jag gjorde då så kan ni gå in  här  så kommer ni till det inlägget.

Då i Mars, så fyllde jag buren med mossa och olika växter men om ni tittar på bilden här ovan så ser ni att deras tid är förbi.. 

Jag är jätte glad i vår inglasade altan men ibland så blir det liiite för varmt där. Både för mig men allra helst för växterna som vi har där.
Så nu när sommaren är här (?) så är det dags att tänka "torktåligt " .


Denna gång så kände jag att jag inte ville sticka iväg och köpa något så med tesen "man tager vad man haver" i tanken började kolla runt vad som fanns här hemma.
 Akvariesanden som inte har  kommit till användning ( det är en annan historia) stod där i ett hörn. Den tog jag och och la  i botten på buren där i och på den ställde jag den Öländska roten.


 Fåglarna fick flytta in igen. Jag hoppas att de ska fortsätta att trivas trots all lummighet är borta. 


Lite grönt måste in så jag gick ut i trädgården och plockade lite Taklök och Fetknopp. De är tork tåliga så de kommer att trivas här.


 

När man ser buren lite på avstånd så känns den tom...Man måste gå den nära för att upptäcka vad som är där inne... 
Funderar på att lägga till något mer men vet ännu inte vad.. Något gräs i bakkant kanske...

Har ni några förslag?

Ha det bäst!


PS. Besök gärna bloggen på instagram.
https://instagram.com/heltenkelthemmahosmig/ DS

Kommentarer