Hemma igen efter ett par dagar i Skåne ♡


Det finns några ställen som ligger mig lite extra varmt om hjärtat och Skåne är ett och Österlen allra helst.

Jag skulle kunna semestra där i 1 vecka utan problem men ungdomarna håller inte riktigt med mig på den punkten. Så i stället för en vecka så blev det 4 dagar. Nja tre om man ska vara riktigt ärlig.

Hur eller hur så har dessa dagar varit helt underbara enligt mig. Kidsen har varit tålmodiga och låtit sin "gamla " mamma (och pappa) besöka diverse olika ställen och de flesta har varit trädgårdsrelaterade ( konstigt va? ) :)

Som ni förstår så kommer jag att plåga (?)  er med ett antal inlägg från vår resa och här kommer som ni förstår det första.


Den här trädgården var inte planerad att besöka men det blev en av de bästa besöken på runda. Vilken tur för mig att min U såg skylten när vi hade siktet inriktad mot Ystad och inte mot några fler trädgårdar!
När vi svängde in så kom vi mitt i ett "projekt". Det var en kupol som skulle lyftas upp på Katt templet.Det var lite pirrigt och se på när de höll på och U var mycket nära att ingripa men de hade koll på läget så det behövdes inte.
 Tyvärr så tog jag inga foton. Det hade underlättat för er så ni visste vad jag pratade om men jag kommer lägga ut länkar i slutet av detta inlägg så ni kan gå in på Maria sidor och leta er fram till Katt templet. Ett riktigt häftigt projekt som jag önskar få se färdigt " live" någon gång :).

  Jag önskar att jag tog fler foton när jag var där men Maria var så trevlig  att prata med så jag glömde faktiskt bort att fotografera. Händer det ofta? Nej, inte för mig i alla fall.

Några foton blev det så nu ska jag låta er se hennes trädgård genom mina ögon :)

Älskar hennes rostiga odlings lådor 
Doften av hennes rosor gav våra näsborrar en riktig "käftsmäll". Wow!
Marias vackra keramik finner man här och var i trädgården

Luktärtor och rosor i rostiga klätterstöd.
Blomsterprakt :)
Vi var inte där så jätte länge men Maria och hennes trädgård gjorde intryck på mig och gav mig ett par nya idéer till vår egna trädgård.  
Detta har U inte en aning om...Inte ännu i alla fall ;)




Man har möjlighet att köpa Marias vackra keramik men jag är alldeles för svag för rost så dessa rostiga växtstöd (?)/prydnader fick följa med oss hem. Inte gjorda av Maria men visst är de snygga :)

Har ni blivit nyfikna på Maria och hennes trädgård/keramik så kan ni gå in på dessa länkar 
OBS! Glöm inte att kolla in hennes Katt tempel.

Ha det bäst!!


Kommentarer