Sociala medier

Bilder från min sida på Instagram

Sociala medier. Har det ersatt det verkliga sociala livet?
Jag märker själv att jag sitter gärna och surfar runt på mobilen på olika sidor. Facebook, Instagram,Pintarest, Untappd.. Ja det finns hur många sidor som helst. 

Det är så smidigt, så lätt att surfa in och få inspiration och ge inspiration till andra inom det ämne som man är intresserad av. Det är bara att ta upp mobilen och sedan dela bilden vidare .

Instagram har blivit ett bra komplement för mig och min blogg. Mobilen finns i regel alltid med och som sagt , det är enkelt att ta ett foto och dela med sig.

Bloggandet kräver enligt mig lite mer planerade (=tid) och när jag jobbar har jag inte riktigt den tiden eller orken så inläggen kommer inte så ofta men jag hoppas att ni "står ut" med det.
Annars får ni spana in på Instagram om ni tycker att jag har varit borta för länge;)

Något som glädjer mig är att ni har börjat kommentera mer. Både här på bloggen men även på Facebook och på de sidor som jag har delat inläggen på.
 Era åsikter, tankar och funderingar motivera mig att fortsätta och utvecklas så jag hoppas att ni fortsätter med det :)

Nu ska jag släppa datorn/mobilen för en stund och ta mig ut IRL/verkliga livet och skörda Rabarber och Smultron. Sedan ska jag göra en smulpaj till dagens fika.

Ha det bäst!



Kommentarer

  1. Hahaha, känner du mig, eller? Jag har rensat flitigt hela dagen och nu städar jag min bod - är bara inne och väntar på att diskmaskinen ska bli klar om två minuter så att jag får rycka ut tre krukor :)

    Jag är så kluven till sociala medier. Det tar så mycket tid. Jag slötittar sällan på teve, men kan flippa runt på FB hur länge som helst. Brukar ta en FB-fri månad om året. Kanske skulle passa på nu när jag har semester. Har fått ont i tummen av allt mobiltryckande, så det kanske vore bra :D

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag är inte alls förvånad över att du INTE har legat i soffan idag. Den är nog snarare rätt så oanvänd. Det är antagligen missen som använder den flitigast.
      Det därmed en FB-fri månad låter som en bra ide´men frågan är om jag skulle fixa det... Bara det att jag känner mig tveksam är ett tecken på att jag borde :)

      Radera
    2. Haha jag är inte alls förvånad över att du INTE har legat i soffan idag. Den är nog snarare rätt så oanvänd. Det är antagligen missen som använder den flitigast.
      Det därmed en FB-fri månad låter som en bra ide´men frågan är om jag skulle fixa det... Bara det att jag känner mig tveksam är ett tecken på att jag borde :)

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.