Månadens bild:Mars 2015


Så då är vi i Mars. Årets första vår månad och våren har kommit hit och i stora delar av landet.
Idag skiner solen på oss från en klarblå himmel och frosten som ligger i skuggan kryper sakta bort. Det kommer att bli en riktigt skön dag idag :)

Mars månads bild ser matt ut i färgerna. Beror dels på att den är tagen i motsol men den stora orsaken är väl att vi är som sagt vad i Mars månad. När jag tittar tillbaka på Januaris bild så var det grönare då... 

Tittar man riktigt, riktigt noga så ser ni att Tusenskönorna i gräsmattan blommar nu. Ja, jag skojar lite  med er . Inte att de blommar men att ni skulle kunna se det på denna bild men de är där och de har spridit sig. Ni ser de där "fläckarna" som är i gräset. Det är Tusenskönor och för dem har jag delade känslor om. Jag tycker att de är söta men jag tycker om när gräsmattan är tjock OCH helgrön... 

Som ni ser så har jag lite och rensa i rabatterna. Lammöronens blomstänglar ska bort. Kransveronikan klippas ner. Luckra upp jorden och klippa till Äppelträdet....Sysslolös behöver jag inte känna mig men jag gör det i min takt och den är inte snabb. Som tur är så är trädgården förlåtande över det.


Ha en riktigt skön dag och jag hoppas att solen skiner över er idag !



Kommentarer