Nu är de här :)


 I  Onsdags kom rosorna. De låg och väntade på oss när vi kom hem på eftermiddagen. Det var redan mörkt ute men som tur vad så har vi grannens bygglampa kvar..


.. hemma hos oss :) 
Jag hade som tur vad förberett lite dagen innan men jag var inte helt hundra på vilka som skulle få vara bakom muren och vem så skulle få stå på "undantaget". 
Beslutet tog i all hast när vi stod där i mörkret.


New Dawn och Awakening  hamnade bakom muren. Vad jag förstår så är de släkt (hybrid) med varandra så det passar väl perfekt. Den ena är fylld och den andra enkel.


Således hamnade Alchymist på "undantaget". Det kändes rätt. Plantan var rejäl så det känns som att den kan behöva ett eget utrymme.

Som ni ser så har vi inte fixat några klätterstöd ännu men det blir i helgen. Det bästa hade varit att sätta dit dem i samband med planteringen men tiden fanns inte för att bege sig till bygg handeln och jag ville verkligen få ner rosorna så fort som möjligt.

Nu kallar jobbet på mig så jag avslutar med att önska er en trevlig helg!

Ha det bäst!

Kommentarer

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.